onsdag 30 november 2011

Årstidsdikter

Höst
Hösten är en kall årstid men den kan också vara varm,
men det är inte så ofta,
ja gillar den för att jag fyller år,
löven prasslar när man går på gräset,
det blåser väldigt mycket på hösten och de är väldig smutsig natur.

Sommar
Solen skiner,
ljuset kommer fram mörkret åker bort,
det är som en het, mysig, rolig dröm,
allt är bara bäst,
jag badar, solar och myser alla dagar,
glass äter ja ibland också mmm,
Ja njuter bara,
jag firar en del födelsedagar också, sommaren är en av de bästa årstiderna jag vet.

Vår
Solen börjar komma fram framför molnen,
påskharen skuttar fram,
 och det är lov oh va skönt,
man får påskägg,
våren är en mysig årstid,
det kan vara varmt och de kan vara kallt,
jag gillar bäst när det är varmt.

Vinter
På vintern snöar de mest, man kan åka pulka, snowboard, skridskor, och skidor, det är julafton och tomten kommer, de är nyårsafton och man skjuter raketer, Det är jättekallt på vintern och därför gillar jag inte vintern så mycket.

Av:Thea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar